måndag 25 mars 2013

Tandläkarbesöket som överraskade

Idag hade jag tandläkartid, eftersom jag helt brutalt bet av en bit av min tand. Jag trodde att det var en plomb som flög men det var det inte informerade mig min tjugo minuter försenade tandläkare. Det är ju alltid så när man går till tandläkaren; man stålsätter sig för plågan, utsattheten och priset. Samma sak för mig idag, jag tänkte att detta kan aldrig vara bekvämt, skönt eller billigt. Nåväl, jag blev mer orolig när tandläkaren tittade på kratern i min tand och sa: oj då! Shit, jag såg skattepengarna flyga iväg innan jag ens sett dem... men hon överraskade! Detta ser ut som karies och jag måste röntga, du har snart tid för undersökning så vi gör den idag. Sen kom nästa positiva sak; tanden som jag bitit sönder var min rotfyllda tand, det är tydligen bra:-) Alltså borrade hon, tryckte i plast och donad utan att jag kände ett smack, sen fick jag smaskig (blä) flourlack, guldstjärna för mina välskötta tänder och en nätt räkning på 840 kr, inte i närheten av den summan som jag hade fantiserat fram. Så idag gick jag med vinst, tror jag i alla fall:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar