fredag 22 februari 2013

Sportlov

Då har vi haft två lediga dagar, jag och barnen. Igår var vi i pulkabacken och där träffade vi på kompisar så vi åkte hem till dem en sväng också. Otroligt kul för de har grodor, spindlar,ormar, ödlor, vandrande pinnar, fiskar och andra kräliga saker:-) Jag klappade en orm och jag tror det är första gången:-) Emil var riktigt rädd för spindlarna men de andra djuren gillade han, synd att jag inte fick några bra bilder:-(

Sen var vi hemma och Max var på ett riktigt tjurhumör så eftermiddagen kunde ju varit roligare, om man säger så. Idag har vi hunnit med en hel del; städat, gått till Biblan, bakat, spelat spel, gjort en omgång ost & broccolisoppa och nu förbereder vi kvällsmaten, gissa vad det blir en fredagkväll?


Chokladbollar till barnen, sockerfria choklad och jordnötsbollar till mamma:-)

Ostchips till kvällens tacos. Tacos är godare utan bröd än med, de där torra tortillabröden saknar jag inte alls. När man har ostchips till istället och sen blandar ihop det godaste av tacosen till en sallad så blir det jättegott. Ibland (när vi orkar) gör vi egen salsa också och den är fantastisk god. Nu väntar vi på att herrn i huset kommer hem från jobbet och  helgen kan börja, hoppas att vi får en solig och härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar