söndag 17 februari 2013

Simhallen och goda hamburgare

Vi har varit en sväng i Alvesta simhall idag. Jag upphör aldrig att förvånas över dem som motionssimmar, det finns alltid en person vars enda uppgift i bassängen är att vara i vägen! Eftersom jag hade träningsvärk sen igår så tänkte jag simma några längder, det brukar hjälpa lite. Jag simmar ganska snabbt och de flesta andra som simmar lämnar plats och släpper förbi dem som är lite snabbare men inte den här mannen idag. Han låg kvar mitt i vägen för alla som försökte ta sig förbi, dessutom så såg jag hur han medvetet la sig i vägen för andra som försökte komma förbi, han flyttade sig alltså ut i bassängen när någon närmade sig... och det kan jag lova att ALLA gjorde, han var så grymt långsam och tog extremt mycket plats. Samme man visade också prov på mogenhet när han senare i omklädningsrummet snor hårtorken precis innan Max ska ta den, typ precis strax efter att Marcus sagt till Max att torka håret. Sen gav han Marcus "hahaha"-blicken...

Väl hemma så gjorde vi hemmagjorda hamburgare, mums... 
Jag gjorde hamburgerbröd på det här receptet: http://56kilo.alltforforaldrar.se/snabbt-kesobrod-lchf/ och det är mycket gott, kokosnötmjölet ger en speciell smak så nästa gång ska jag krydda med något, får se vad det blir, men konsistensen är väldigt bra för att vara lchf-bröd. Marcus tyckte detta var så nära "vanlig" hamburgare man kan komma, själv föredrar jag nog ändå bara salladsblad som "bröd", jag tycket det är godast. På hamburgaren är det stekt lök, ost, tomat och dressing och jag är mätt som en plätt efter en. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar