söndag 27 januari 2013

Recept på pizzan

Den blev riktigt god kan jag säga:-) Receptet kommer från Åse Falkman Fredriksson, hon har en blogg som heter 56-kilo (http://56kilo.alltforforaldrar.se/), där finns många recept och mycket inspiration. Jag köpte hennes bok och den är också väldigt bra.

Botten
100 g riven, smakrik ost
4 ägg
1/2 dl vispgrädde
1 msk fiberhusk
1/2 dl mandelmjöl
1/4 dl kokosnötmjöl
lite salt

Vispa ihop ägg, grädde och de torra ingredienserna med elvisp, blanda sist ner osten. Låt vila ca 5 minuter, fördela sedan degen på en plåt. grädda ca 15 min i 175 grader.

Höj temperaturen till 225 grader när du tagit ut botten. Lägg på vad du gillar på pizzan, mozzarella är en hit:-) Annars hade jag tomatsås, skinka, färska tomater och pizzakrydda och grädda igen tills osten smält. Jag gjorde en sallad till med isbergssallad, paprika och purjolök. Detta blev tre stora portioner och verkligen jättegott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar