söndag 9 december 2012

Den här helgen

Helgen började med läkarbesök för Emil, en doktor tittade på hans ben, höfter och rörlighet. Han är lite stel i motoriken och går på tå men det är inget fysiskt fel på honom och det är skönt att veta. Tågången är en "vana" och så länge han kan gå vanligt så är det inget att oroa sig för.

Sen var det julfest för mig på fredagskvällen, riktigt kul var det. På lördagen tog Marcus barnen och åkte till Leos, så jag var helt ensam hela dagen, det är lyx. När de kom hem så pysslade vi lite och plockade fram några tomtar till Emils förtjusning, Max var dessutom en hejare på att göra tomtar:

De här gjorde vi inte:-)

Den stora tomten med det långa skägget är en favorit... jag gillar tomtar där man inte ser ögonen, ibland tycker jag att de ser så elaka ut. 
Vi hade dessutom bröllopsdag i lördags, den sjunde, och det firade vi med god lax på lördagskvällen. Idag har vi gjort ett storkok med gulaschsoppa, perfekt att ha i frysen och till lunchlåda.


Vi har även varit ute en sväng och åkt lite pulka, Max var inte alls på humör och när vi  kom in visade det sig att han har feber:-( Snart åker jag på heminredningsparty hos en kompis och räknar med god fika, fina saker och en del skitprat. 

1 kommentar: